Cambodja

31 de gener
Avui he dormit 13 hores.
Ahir vaig arribar a Cambodja remontant el Mekong, el viatje va ser precios, pero esgotador, hores de vaixell, pas fronterer, hores de vaixell, i 2 hores de bus per arribar a Phom Penh.

He fet 3 travessies en vaixell pel Mekong, la primera a My tho vaig anar a veure unes illes al mig d una de les 10 branques del Mekong, aqui aquesta branca mesura 2 quilometres i mig d amplada.
La segona excursio a veure el mercat flotant de Cai Be, va estar molt i molt be perque a la hora que hi vaig anar (6 mati) no hi habia turistes i tots els intercanvis comercials eren autentics, llavors vaig passejar per diferents canals, veient la vida a poc quilometres entorn de la ciutat.
En el viatje a Cambodja he pogut observar com viu la gent en els petits poblets al costat del riu.

He anat a que em fessin un massatje, en una associació de massajistes ceges. Quin relax, encara puc sentir el meu cos dient: "Gracies, gracies...."
Em quedare alguns dies aqui, es un lloc molt agradable, dema buscare un lloc mes ventilat per dormir.

Estic a Phmon penh, esperant el bus per anar a Siam Red que es on hi ha els tempes de Ankor. m esta agradanty molt mes la gent de Cambotja que la de Vietnam, als backpakers com jo normalment ni els hi agrada el caracter de la gent de per alla, nomes riuen i son amables quan els hi dones diners i et deixes enredar.


Ara vinc del mercar, he comprat 1 kilo de fruita exotica a una dona, llavors m'assegut al seu costat i amb el ganivet que m'ha deixat he anat menjantla fruita, parlavem amb signes i ella i les veines s ho han passat molt be i jo tambe.

1 de febrer
Estic a Siam Rep, es la ciutat des de la que es visiten els temples dAnkor, que segons molta gent ocupen els ranking de ser els segonmillor moniment del mon depres del Egipte.El cami de Phnom Penh a Siam Rep es maquissim, amb moltes casesconstruides damunt de pilones de pedre, per quan s inunda el terrenyels queden enlairats.Moltes palmeres i camps d arros, una meravella i em sembla una micamica mes net que el VietnamVaig arribar cansada ahur vespre perque les carreteres estan fetes unamerda i vaig dormir en un lloc que uns turistes m habien recomenatPRINCE MEKONG, no m ha agradat i com que vull estar uns dies aqui,aquest mati he buscat un altre lloc THE GARDEN VILAGE, i aqui estic enmig d un jardi tropical escrivint a l ordunador.Com que m ho vull agafar en calma, avui em passejare per la ciutat idema comencare a visitar, crec que agafare un passe per yna setmana.

5 de febrer
Avui la meva esquena s ha portat molt be, i mira que li he donat un bon tute.He anat a veure una part dels temples d'Angkor, he anat amb tuk tuk i a peu, pero ha estat un no parar en tot el dia. Ara mirare si em fan un entrepa i a dormir i reposar.Es clar, he llogat el tuk tuk i conductor 3 dies, i ja veuras dema sera com avui s'ha d'aprofitar.
Ahir hi va haver un moment magic, a la posta de sol vaig pujar al terrat de la guesthouse on estic i hi havia un noi guiri com jo mateixa fwent malasbarismes, ho feia excepcionament be, va coincidir amb uns cants una mesquita propera, va ser una experiencia unica.
Siem Reap es una ciutat petita pero molt agradable, hi ha molta animacio sobretot els vespres, ara les 8 del vespre acabo de tonar de donar un vol, i els carrers estaven plens de gent i amb moltes paradetes de menjar a les voreres. Tambe a mes del old marquet hi ha un mercat de nit turistic pero miolt cuidat

6 de febrer
els temples son meravellosos i avui espero passat hi el dia tambe. Ni ha tants que es impossible veurel s i recordarlos tots.
avui penso passar el dia tornant a veure els dos mes importants: Bayon i Angkor Wat (tambe son els mes turistics, es clar}, pero he tingut molta sort i he pogut gaudir de molts temples practicament per a mi sola.\
Dema si puc lograr un taxi compartit, ja anire cap a Tailandia, son nomes 200 kilometres pero la carretera esta molt malament, aixi que he decidit gastar mes i anat mes comoda, i m he apuntat a una llista d una agencia per compartir taxi, noimes els hi faltava una persona.
Ahir el meu conductor de tuk tuk, no es va portar gaire be, quan eren les dues em va dir que ja ho havia vist tot i que tornariem a l hotel, em vaig posar molt dura (l havia contratat per tot el dia) i li vaig dir que podia marxar si volia, pero que si volia cobrar m havia d esperar. I aixi ho va fer, es clar. Pero amb aixo va trencfar el pacte que teniem de 3 dies i ara haure de buscar un altre taxista, son coses que passen.
Ahir vaig sopar en unes taules que posen als carreres, va ser una passada, vaig estar amb una parella de Hong Kong, que em va explicar que havia nevat molt a la Xina i que la zona on jo havia estat estava practicament incominicada, quina sort que vaig tenir. Ja ho deia que feia molta fred.